Måndags

I måndags så gick jag upp tidigt för att rida Lirka :) Lilla söt ponnyn, hon har börjat gå riktigt fint i skritten och hon söker sig ner fint, höjer ryggen och trampar under sig bakbenen. Så himla kul eftersom hon ar ju haft så himla jobbigt att göra det och hon har typ aldrig gjort det frivilligt! Så en stor puss på min ponny<'3 Sen iaf när jag skulle galoppera så tror jag Lirka blev lite tröttt efter ett tag så då hoppa hon rätt åt sidan och jag åkte av, inte lättast att sitt kvar barbacka när hon gör så (A) xD Skratta åt mig själv och hoppa upp igen och fortsatte bara :P
Så min första avramling blev på Lirka i år, stor överraskning eller inte ^^

Senare så åkte jag, Ida och mamma till Delsbo för att rida lektion :) Gissa vaad vi fick göra?! :D
Rida terräng,älskar verkligen det vill ta fälttävlanskort och börja tävla :D Så grymt kul är det iaf, ni som inte har testat borde göra det! Jag hade iaf Mr Bean och han var väldigt feg i böjan på dom första hindrena, men sen när vi började med vattenhindret så släppte det tror jag :) Han tyckte det var så himla kul och han var jätte laddad, så ett stort + på det! Resten flöt på väldigt bra bara jag höll kontroll på han sa att han inte bara sprang i väg på alla hinder ^^ Är ju så himla glad över hur han kändes för jag trodde inte att han skulle funka så bra med tanke på att han har ju varit så rädd för allt hela våren, men det är väl att det är mer naturligt med terräng antar jag :)
Åh nu längtar jag som bara den till fälttävlanslägret! :D Får hoppas att jag får älsklingen då :D <33

Har inte fått några bilder än så det får bli en bild från förra årats fälttävlansläger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0