Tävling i Söndags

Haha som jag ofta får skriva bättre sent än aldrig ^^ 
Iaf i söndags så vat det lokala hopptävlingar på klubben, så då tävlade jag Mr Bean. 
När jag kom dit på morgonen så var han JÄTTE fin (NOT) Han hade stora bruna fläckar + gröna så då blev det till att skrubba så gott det gick. Sen så tänkte jag att han skulle få lång framridning eller skritta fram länge så han skulle bli avslappnad, men han var ju redan så lugn det bara går. På framhoppningen sen så kändes han inte speciellt bra, har ju bytt bett till vanligt två delat och han var ju så himla stark så man inte fick stop på han. Han bara gick och tuffade på och inte lyssnade alls, men han hoppade iaf och han har ju varit så osäker så då tyckte jag att han skulle ha det bettet. Fick iaf träna mycket övergångar så han skulle lyssna så det blev iaf lite bättre. Inne på banan gick det helt okej kom väl nära några hinder men annars så föt det på bra, gich felfritt och fick en liten vit rosett. I klass två Lätt:C då så fick också där träna på övergångar och sen när vi skulle hoppa fram så var osäker på oxern så då stoppade han två ggr men sen flöt det på. Väl inne på banan blev jag så himla glad över han, för att det var ju så länge sen han tog hinder med en stark galopp och jag tror inte det var ett enda hinder han kom nära på eller stoppa för att han tyckte det blev för stort. Dock blev det två vägringar nummer fem och sex, femman stannade han på för att det blev lite fel och sexan så var ha nju jätte rädd för, så jag vet ju vad som var fel så det gjorde inget. Så är super nöjd med han i lätt:C och jag längtar verkligen till nästa tävling nu :D




Kommentarer
Postat av: Adina

Gud vilken liten söt ponny du har! Nådit avis jag är :)

2010-07-11 @ 08:26:38
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0