Hopptävling i Edsbyn

Hejhej, var och tävlade igår i Edsbyn med Mr Bean, men har inte hunnit att skriva om det först nu.
Gick upp typ vid fyra på morgonen för att hinna att äta frukost och göra mig i ordning och sedan åka till Delsbo och hämta Mr Bean, och Sandra G som var så otroligt snäll och avr skötare! <3 När vi kom dit så var Mr Bean jätte fin och knoppad och allt, så himla snällt av Sandra! Vi kom i vilket fall iväg klockan 05:50 och vi var i Edsbyn klockan 07:40 vilket var 20 minuter innan seketariatet öppnade så man var ju lagom glad att mamma fick bestämma igen när vi skulle åka ¨-¨ Men kommer jämt först typ om man ska åka med henne *suck*
Hade som sagt väldigt gott om tid på mig så blev ju inte exakt stressad om man säger så, så jag gick banan och vi gjorde iordning Mr Bean och hade god tid på oss. Började sedan att skritta fram honnom ett bra tag innan jag kunde komma in på framhoppningen och börja rida fram och hoppa.
På framhoppningen kändes han väldigt fin och det ända var väl att hon kändes väldigt loj för att var Mr Bean, men han bjöd mot hinder och tvekade inte så det kändes bra. Gjorde heller inget extra för att få ut det lilla extra av honnom, för tänkte att jag vill ha kvar energin till Lätt:C (80cm). Inne på banan kändes han fin, dock i ett lågt  tempo och han kändes seg som på framridnigen. Men det var ett bra flyt genom hela banan och vi gick felfritt.
På framridningen till Lätt:C så fick jag fram honnom som jag ville och han blev riktigt fin, hoppade bara fram några enstaka gånger då det var bra och jämna språng. Inne på banan var han hur fin som helst, dock så gjorde jag lite småmissar som jag får träna vidare på. Grundomgången flöt på riktigt bra och vi nollade och sen var det omhoppning med flygande start eller vad man säger. Omhoppningen kändes jätte bra, men jag red inte speciellt snäva svängar, utan bara hade en bra galopp i Mr Bean. Vi nollade också omhoppningen och vi fick ingen placeringen men tror att vi kom femma och det var tre placerade i vilket fall. Är så himla glad över ritten för han kändes så himla fin och hade bra och luftiga språng så det var så kul! :D
På hemvägen så åkte vi också in på Max för att äta, inte någon favorit från min sida då jag inte gillar hamburgare eller sånt men jag resten utav folket gillar ju det så. :P

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men har nog skrivit allt i stora hela, så ses // Tove O


Sandra G (http://dkrsryttare.blogg.se/) fottade också en massa så gå in på hennes blogg och kolla på mer bilder där. Åter igen tack Sandra för all hjälp och för alla fina bilder :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0