Märke eller ej?

Något som väldigt många ryttare är fikserad av är olika märken. Kan även erkänna att jag också är det till en viss del, men jag tycker också Hööks, Horze med fler har snygga saker och jag köper saker därifrån också.
Men saken är den att när alla stora hästbloggare sitter och ger reklam till alla märkesgrejor och skriver hur fula saker är från Hööks mfl. , att verkligen de flesta blir märkesfikserade. Såklart tycker jag också att märkessaker är snygga, men det som blir fel är när man bara "måste" ha märkesgrejor och sitter och kollar när på folk som inte har märkessaker. För jag kan öppet och ärligt säga att jag tycker mycket är snyggt på Hööks och jag har råd med att köpa fler grejor där än tex. bara ett scapa schabrak. Sen så har jag inte heller missat att det är mycket kopior på dom billigare hästaffärerna, men vet ni vad? Jag bryr mig inte ett dugg, för det är rimligare priser där och om det är snyggt så köper jag därifrån än då. För inte blir man bättre av att ha en massa dyrare saker, jag vill ju hellre ha kvar pengar till träningar och tävlingar och bli bättre på att rida. Så det jag vill säga är att alla ni som känner press på ha märkes saker, att stå på er för vem bryr sig egentligen om du har ett scapa schabrak eller ett goldmedal från Hööks, för det är lika snyggt om man har sakerna rena och fina och har matchat bra oavsett om det är märke eller ej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0