Tips

Något som jag verkligen tycker är viktigt är att ha en ren och hel utrustning. Så det jag tänkte göra är att ge lite tips om hur du kan hålla din utrustning ren och fräsch.

Schabrak
När du tvättar schabrak så tvätta dom själv i i tvättmaskinen och i 40 grader, med ett skonsamt tvättmedel.
Häng sedan upp schabraket och låt det självtorka för att schabraket ska behålla sin form.




Läder
Som de flesta vet så ska man ju smörja med tvål och läderbalsam och det vet ju de flesta hur man använder.
Det nya som man kanslke har läst på andra bloggar också är att man kan använda skokräm för läder.
Kan säga att det är verkligen något jag kan rekomendera då det blir riktigt rent och fint och sen så blir det också än blankare yta så att inte smuts fastnar lika lätt. Jag vet inte riktigt vad märket heter på min skokräm som jag använder eftersom det är pappas från början som jag snodde av honnom. Men jag antar att det är bara att gå och köpa någon på en skoaffär.
När du smörjer så använder du en svamp och gnuggar in ordentligt och sen tar du en trasa och gnuggar med den så det överflödiga smörjan försvinner så det bli fint och glansigt. Så enkelt är det bara.



Swarovski pannband
Med swarovskipannband så är det ofta så att man vill vara väldigt försiktig med så man inte förstör det.
Man får absolut inte smörja på stenarna för då blir det ju inte speciellt bra. Problemet blir ju att stenarna blir smutsiga och inte kommer glänsa lika mycket.
Men jag har ett väldigt bra tips som funkar bra. Det jag gör är att använda en tandborste och väldigt lite diskmedel, tex. Yes. Och sedan så borstar man försiktigt på stenarna så dom ska bli rena och fina och sen torkar jag försiktigt med en ren trasa för att få maximal glans.
På själva lädret så smörjer jag som vanligt väldigt försiktigt för att inte nudda swarovski stenarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0