Uffeträning

Hejhej, idag så har jag varit på uffeträning med Mr Bean. Kan säga att jag var lagom nervös innan jag skulle rida, så jag kan ju tänka mig hur det kommer vara när jag ska tävla nästa helg. I vilket fall så släppte min nervositet när jag började rida och Mr Bean kändes rätt så fin. Dock så ska man inte tala om min försök till byten idag, haha. Om man säger så att jag var för seg i mina hjälper helt enkelt. Dock så när jag red fram så gjorde jag mycket övergångar och han lyssnade riktigt bra. Det vi gjorde på träningen i alla fall var att vi först skulle hoppa fram på ett hinder och sedan satt vi gång och hoppa banan direkt så vi skulle hinna hoppa den två gånger och sedan rida nån slags omhoppning. Första rundan så lyssnade han fint på hjälperna dock så red jag verkligen jätte dåligt på någon sväng och då blev det fel på hinder och det blev ett konstigt språng, men resten funkade bra. Andra rundan började han bli lite småttrött tror jag eftersom han hängde sig i bettet eller i handen och då tycker jag det blir så svårt att få igenom mina förhalningar och det blir lätt från min sida att jag jagar på honnom då. Men det funkade i vilket fall bra ändå. Sen när vi skulle ta omhoppning så kom min dåliga ridning fram på vissa ställen då jag inte fick igenom några föhållningar och bara jagade på, och det blev nått stop som är helt rätt av han när jag inte rider rätt. Men fick ta om det som krånglade och det gick jätte bra dom sista sprången.
Så nu är jag taggad till tusen till hopptävlingen nästa helg och då får jag tänka på att rida riktigt och få igenom min föhållningar i tid så kommer det nog att gå bra.

Ses // Tove O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0