Birgittaträning, v.27

På tisdagseftermiddagen red jag en dressyrlektion för Birgitta. Det var just därför jag red Björne ett utav passen under den dagen, för att inte Mazetti skulle behöva gå tre gånger. Lektionen gick helt okej, var väl lite saker som jag inte riktigt förstod med övningen ibland, men i helhet så var lektionen bra. Mazetti gick till en början rakt upp med huvudet som det har gjort dom få gånger jag har ridit dressyr på henne, men sen i slutet så gick hon bättre. Om jag ska tycka till om Birgitta som jag red första gången för så det lilla jag vet så är hon bra, Mazetti gick trots allt rätt så bra om jag jämnför de gånger jag har ridit dressyr på henne innan. Dock så är jag inte helt säker på om det är tränarens förtjänts eller att jag lär känna Mazetti bättre, men om jag testar att rida för Birgitta någon mer gång så kan jag nog avgöra bättre hur hon är :)


Kommentarer
Postat av: Maja schols

Jag brukar rida för henne offta och jag tycker att hon är jätte bra :) men hon Blir bättre när man själv har kommit in I tänker.

2011-07-12 @ 21:32:11
Postat av: Tove O

Okej vad bra att veta, får väl se hur mycket jag kommer att träna dressyr på Mazetti, men ska försöka att träna för Birgitta mer gånger då :)

2011-07-13 @ 11:51:20
URL: http://lillatoove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0