Fälttävlansläger, fredag dag 5

På fredagen som var den sista dagen på lägret så hade vi som en Startfälttävlan som avslutning. Om jag ska beskriva startfälttävblan så är det lite som en clear round om ni förstår hur jag menar :)

Det vi då fick börja med var att visa upp hästen för hand för att sedan rida dressyr, hoppa en bana och sist en terrängbana.

I dressyren så gick det inte alls bra, jag fick inte Mazetti i form och jag blev spänd av det och allt gick bara dåligt pga. det. Men jag ska ju inte klaga på Mazetti då det är jag som behöver mer träning och att lära mig att slappna av när inte hästen går så bra när det är tävling (ingen tävling dock, men samma grej) .

I hoppningen sen så funkade det bra och Mazetti gjhorde det hon behövde göra, men tyvärr ett nedslag på det sista hindret. Och det berodde på att Mazetti inte tycker det är lika kul att hoppa 80cm som det är när det bli lite högre. Tyckte det var synd att vi inte fick hoppa 1m, men det var ridläraren som bestämmde.

Mellan hoppningen och terrängen åt vi lunch innan vi åkte upp till Sättjära. Jag och några till passade på att skynda oss och bada i dellen innan vi åkte iväg.

I terrängen så funkade allt jättebra och Mazetti tyckte det var jättekul, det är väl alltid något som jag ska tänka på och göra bättre men jag är nöjd.

Innan vi åkte hem så åt alla middag och vi passade på att ta ett sista dopp, för sen så är allt ju slut. Lika tråkigt varje år vill jag säga! Men jag hoppas att jag kommer hålla kontakt med alla och att vi ses igen :)





Som ni ser så tycker hon inte det är jätteroligt och anstränger sig inte så mycket.






Kommentarer
Postat av: Sandar

Svar: för låt, borde egentligen inte lägga mig i men det hela handlar hästar och ridning.

Det som menas är att många som har ett gått självförtroende lätt tar för sig och även kan börja tro att man är bättre än andra (det är så ordspråket menar).



Sen är det ju självklart inte så jämt men ibland kan det känns så, även om det inte alltid är så :).

2011-07-15 @ 21:42:16
URL: http://dkrsryttare.blogg.se/
Postat av: Sandar

Svar: ja vist kan det vara så men jag tror vi har lite delade åsikter om det. Men med de behöver det inte betyda att någon har mer rätt/fel än den andra. Båda sorterna finns iaf och det är den andra det syftar på om jag fattat rätt iaf :)

2011-07-16 @ 00:43:03
URL: http://dkrsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0