Fälttävlansläger, onsdag dag 3

På morgonen så red vi alla iväg till Sätttjära, det är ca. 40 minuter dit från klubben om man skrittar. När vi kom fram så red vi alla och testade på lite terränghinder och så. Inget var nå svårt och jag hadde ju ridit alla hinder innan, fast med med Mr Bean då. Mazetti var i vilket fall jätte duktig som vanligt och allt rullade på. När vi ridit klart så skritttade alla tillbaka till klubben igen.

På klubben så gjorde vi ordning hästarna, ställde dom i boxarna, gav lunch och sedan gick vi själva och åt lunch innan nästa pass.

Eftermiddagspasset så fick vi välja mellan att rida iväg och bada med hästarna eller att hoppa bana. Jag valde att hoppa bana då jag behöver mer träning på det. Framridningen vi hadde var väldigt kort pga. värmen och vi satt igång att hoppa rätt så fort. När vi hade hoppat fram så fick vi först hoppa banan lågt en gång och sedan så hoppade vi samma bana igen på den höjd man ville, så då valde jag 1m. Mazetti skötte sig fint, men jag därmot gjorde inte allt jättebra, men det mesta funkade helt okej.

Senare så badade vi i dellen, åkte häst och vagn upp på Ede, kollade på film, tog ett kvällsdopp och till sist berättade vi spökhistorier innan vi somnade. Väldigt rolig och trevlig kväl lom ni frågar mig :)

Bilder från Sättjära






Bilder från hoppningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0