Fälttävlansläger, tisdag dag 2

Andra dagen på ridlägret gick jag upp vid sju tiden. Första lektionen var markarbete och jag hade Björne. Björne är en kallblodstravare som är väldigt stor och är inte så utbildad än, och jag hade honnom pga. att jag skulle rida dressyrträning för Birgitta på kvällen.
Lektionen med Björna gick faktiskt bra, eller i vilket fall om jag tänker på hur mycket utbildad han är, hur mycket jag har ridit honnom och att vi båda gjorde vårat bästa. Jag tror att vi båda hade väldigt roligt och det är väl huvudsaken i alla fall, kan dock inte riktigt förklara hur det gick mer än vad jag har gjort.

Några bilder på mig och Björne :)




Senare på eftermiddagen så var det en hopplektion och då hade jag Mazetti. Lektionen var i en utav hagarna så att vi skulle vara lite förberedda inför terrängen dagen efter. Mazetti var dukrig som vanligt, men jag hade bara inte helt rätt känsla så att jag skulle tycka att det gick jätte bra. Alltså att jag inte tyckte att jag själv red tillräckligt bra, men såna dagar har jag ibland.

Bilder på Mazetti från lektionen


(En väldigt smickrande bild på Mazetti )


Senare på kvällen så körde vi olika lekar där vi var uppdelade i två olika lag. Jag tyckte det var jätteroligt med alla lekar, sen ett plus i kanten så vann mitt lag och vi var helt klart grymast! ;D

Glöm inte att läsa om nästa dag imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0