Fälttävlansläger, dag 4

På torsdagsmorgonen så red vi ännu en gång iväg till Sättjära. När vi var framme så red första gruppen direkt och vi i den andra gruppen fick ställa hästarna i en hage så länge.

Första passet testade vi på lite mer saker än dagen innan, men jag tyckte inte heller att detta pass var något som jag lärde mig någor av. Lektion gick i vilket fall bra och av det jag kommer ihåg (blandar ihop lektionerna lätt nu i efterhand) så rullade allt på.

Efter vi hade ridit så år vi lunch och tog det lungt ett bra tag innan första gruppen red oc h sen red vi igen.

Även den här lektionen gick bra och det ända som jag tyckte var svårt var typ som en bank ner i vattnet, dock vet jag inte vad det heter eller så men det är det bästa som jag kan förklara. Vi skrittade i vilket fall ner för den två gånger, men egentligen så hade väl jag velat testat den i trav eller några gånger till så man fick ett bra flyt.
Första gången Mazetti och jag testade så gick hon ner med båda frambenen och sen stog kvar med bakbena uppe på den där banke. Såg och kändes väldigt fult. Men vi tog ju den en gång till så då blev det bättre, men inte så bra som jag hade velat :)
Sen skrittade vi tillbaka och gjorde iordning allt innan middagen.

På kvällen så gick vi och badade på utomhusbadet några timmar, sen efter så gick alla till ICA utom jag för jag kände mig så stressad att få allt smörjt inför sista dagen. Är ju så himla seg på att göra allt och sen så tycker jag om att sitta och smörja rätt så länge och sitta och tänka på hur jag ska rida på "tävlingen", planera allt, m.m. Jag gör så för det mesta och det är en vana som jag behöver för att inte bli så nervös. Dock så var det ingen direkt tävling sista dagen men det spelar ingen roll för mina nerver :)

Sista kvällen gick vi alla och lade oss väldigt tidigt så vi inte skulle vara för trötta sista dagen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0