Hoppträningen

Har inte hunnit att skriva något först nu, eftersom jag har jobbat idag och jag nåsta gå och lägga mig direkt när jag kom hem.

Lektionen var väldigt nyttig, med bra övningar och Cilla var verkligen jätte bra att rida för. Hon förklarade bra hur man skulle rida och sa åt än direkt när det var något, men hon sa också vad man gjorde rätt så då känns det mycket bättre när man red.

Mazetti gick bra, men hon kändes dock lite trött i mellan åt. Testade även att rida henne på ett nytt bett, nämligen pelhamstång. Och hon funkade väldigt bra på det bettet och slappnade av mycket mer och sökte sig neråt. Själva lektionen gick ut på lydnad och få rätt antal språng vid olika sträckor. Jag tyckte det var väldigt jobbigt och fick rida en hel del för att få till det, men det funkade efter ett tag då jag red rätt. Det är ju också en rätt så stor omställning för mig att rida Mazetti då jag nästan bara har ridit ponnier hela tiden, och den här lektionen var vårat första markarbetespass och det brukar ju också vara både viktigast och svårast.

Är väldigt nöjd med lektionen som jag nästan har varit varje gång nr jag ridit Mazetti.

Tyvärr så har jag inga bilder från lektionen, så jag hoppas ni inte blir uttråkade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0