Bra dag!

Idag så har jag haft en jättebra dag, med en massa träningar.

Jag började med att kliva upp tidigt för att jag skulle vara i Delsbo klockan nio för min första träning som var en dressyrträning för Marie-louise som startade klockan tio. Red Mystik och han kändes jättebra stundvis och fick han att höja ryggen och fick då ett mycket bättre steg, fast ibland var det mer att han bara böjde nacken. Men som sagt de stunder där jag red rätt så kändes det jättebra! Börjar redan att tagga till tävlingen nästa helg, måste bara lära in mig alla program.
Mystik


Klockan tolv var det nästa träning som var för Uffe. Det vi gjorde var typ markarbete eller småhinder med svåra vägar. Så det var väldigt mycket jobb, men det var en väldigt rolig och givande träning. Det som var mest svårt var att Mazetti var så på, vilket egentligen är bra, men saken var att jag inte var tillräckligt snabb i mina hjälper hela tiden och ibland tappade yttersidan. Så det är något som jag måste fortsätta att träna på. Så en väldigt bra lektion som både jag och Mazetti hade roligt på!
Mazetti


Direkt efter jag hade skrittat av Mazetti så fick jag byta till Mr Bean som mamma var så snäll och gjorde iordning åt mig. Det var alltså förra måndagens lektion som var flyttad till idag så vi kunde rida till Sättjära och hoppa på terrängbana idag igen (gjorde även samma sak förra söndagen). Lektionen gick inte så specielt bra, blev väldigt besviken när jag red på Mr Bean. Det har blivit en sådan stor skillnad från i våras då jag red honnom sist. Han var jättestum och jag fick nog inte igenom en enda förhållning på hela lektionen. Dock red jag bara på endå så det blev jämna och fina språng mestadels. Sen i slutet så skulle vi hoppa som en liten bana, men då red jag bara halva banan för att han kändes trött och pga. att jag inte tyckte att hjälperna funkade riktigt. Men lektionen var helt okej i alla fall, jag gjorde mitt bästa. Och jag tror att om jag skulle rida Mr Bean lite oftare igen så tror jag att det skulle funka lika bra som i våras.
Mr Bean


Fick sedan en liten paus på kanske en timme, så då åt jag och laddade krafterna för sista träningen.

Den sista träningen var en till Uffeträning med Mazetti. Den lektionen fick vi först hoppa olika linjer för att sedan hoppa bana. Mazetti var verkligen jättefin och duktig. Hon blev inte för stark men bjöd bra och tog tag i hindrena. Sen när det blev lite konstiga avstånd eller att hon tvekade så var jag bara med och höll om med skänklarna så hoppade hon. Väldigt roligt också att jag börjar bli bättre med mina skänklar, för har ju haft så stort problem med det, men som sagt det börjar bli bättre när jag tränar på det! Hoppade tre olika sortes banor för allt flöt på så bra.

Så jag är verkligen supernöjd med dagen, så himla roligt med mycket träningar! Fast det värsta av allt är att jag hade kunna ridit mer, jag tröttnar nog aldrig!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Jo, jag ska. Ska bara få tiden till det...

2011-10-07 @ 22:13:46
URL: http://evvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0