Dressyrtävling-Rasmus

Dressyrtävlingen på Rasmus igår gick faktiskt bättre än förväntat.

Första klassen som var en lätt:C1 gick mycket bättre än förväntat, det som vi behöver jobba mest på är att hålla takten hela tiden, speciellt i galoppen. Och sedan att jag ställer hästen rätt jämt. Vi fick sextio komma nånting procent, har dock inte protokollen så jag kan se vad jag fick exakt. Så jag är nöjd med lilla Rasmus, vi har ju bara tränat en gång innan och jag rider ju inte han så ofta som det skulle behövas om man ska tävla.

I den andra klassen som var en lätt:B1 så gick det också bra, tyvärr så blev Rasmus trött och jag orkade inte rida ihop honom, så formen vart sämre. Resultatet blev runt femtiosex procent.

Så om jag sammanfattar så gjorde Rasmus det jättebra, och jag kan inte förvänta mig så mycket eftersom jag inte rider han så ofta. Sen så tränar jag inte dressyr så speciellt mycket heller, men är sugen på att träna mycket mer så jag blir bättre på det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0