Dressytävling-Mystik

Tävling på Mystik i lördags gick helt okej, det var ju trots allt våran första dressyrtävling tillsammans.

I Lätt:C2 så red jag fram Mystik i ridhuset, där gick han helt okej. Började med att rida honom på lite längre tyglar så jag verkligen red fram honom till bettet och fick han avslappnad. När jag sedan kortade tyglarna så blev han väldigt spänd till en början, men slappnade sen av rätt så bra, innan jag gick ut och skulle starta. Så när han kom ut så blev han jättespänd och det blev svårt för mig att rida honom. Så hela programet kändes dåligt och jag red inte som jag skulle. Fick dock mycket högre procent än vad jag tyckte vi skulle ha, fick 57,5 % och jag hade aldrig trott på över 50 %.

Till nästa klass så red jag fram Mystik ute, och han blev verkligen jättefin och jag fick en brr känsla. Sen när vi skulle in på banan så tappade jag tyvärr en del i min ridning. Men jag var verkligen mycket mer nöjd med Lätt:B2 än den första klassen. Sen så kom jag ihåg programet utan att rida fel som tur var. Tyvärr så har jag blivit sned så jag ställde Mystik till höger genom hela progrmet och det värsta var att jag inte kände det. Det sänkte också ner en hel del och vi fick 51 %.

Men den rätta känslan var i vilket fall med i den sista klassen så jag är nöjd. Är så himla taggad på att jobba vidare nu och träna mer dressyr så jag blir bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0