Stalljour + träning

Hejhej, har varken haft tid eller orkat att sätta mig ner och skriv dom senaste dagarna, men tänkte i alla fall skriva om lördags.

Började då att gå upp klockan halv sex, skyndade mig att äta frukost och sen så åkte jag och mamma mot Delsbo för att vi hade stalljour. Väl framme så började vi med morgonpasset, vilket gick väldigt smidigt och bra pga. att dom flesta hästarna stod ute, så det var inte så mycket jobb att göra. När vi var klar med morgonpasset så fikade vi fyra som hade stalljour, och efter det så var det bara att vänta till nästa pass. Lunchpasset gick också väldigt fort då det bara var att sopa, ge hästarna hö, och sedan packa nya höpåsar. 

Sedan vid klockan tre så hade jag Uffeträning med Mystik. Det var verkligen jättenyttiga övningar och jag fick arbeta en hel del. Det som var väldigt roligt med lektionen var att Mystik var övertaggad och tyckte allt var jätteroligt. Det svåra med Mystik under lektionen var att jag måsta hålla honnom lugn och få en jämn ridning. Emellan åt så blev det mycket på och av i min ridning. Men är iaf väldigt nöjd med lektionen och Mystik.

Efter Mystik så hade jag en till träning för Uffe men med Mazetti, så det blev lite stressigt där i mellan. Som tur är så är Emma(Mazettis ägare) jättesnäll och red fram henne åt mig. Även lektionen med Mazetti fick vi göra samma som första lektionen, och även denna lektion var lika roligt och bra för mig som den första. Mazetti var också taggad och det gick jättebra dom stunder jag red korrekt.  

Efter båda lektionerna så var det middagspasset, sen så kollade jag på några ponnygrupper som red för Uffe och sen så gjorde vi det sista som skulle göras innan vi åkte hem efter en lång dag. Dock så kände jag att jag hade kunnat rida bra många fler hästar, får liksom aldrig nog ^^ Men väl hemma så var jag riktigt trött och somnade väldigt tidigt.



Kommentarer
Postat av: Victoria

sv: Självklart :)

2011-09-14 @ 17:18:07
URL: http://evvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0